Pozycjonowanie stron internetowych wiąże się z widocznością witryn w Google. To niezwykle istotne narzędzie reklamowe, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczną promocję w internecie. Bez odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce strona pozostanie niezauważona, co przekłada się na złe wyniki sprzedaży czy dochodów z reklam w przypadku biznesów online. Jeśli zależy komuś na dużym ruchu na swoim portalu, musi dbać o pozycję w Google — statystyki pokazują jasno, że to za pomocą tej platformy najwięcej internautów trafia na poszczególne strony www.
Z artykułu dowiesz się:
Pozycjonowanie stron internetowych rozrusza każdy biznes
Wyjaśniliśmy już, że trudno wyobrazić sobie sukces w branży internetowej, jeśli pozycjonowanie Google szwankuje. Badania są w tej kwestii bezwzględne — zdecydowaną większość ruchu generują witryny, które mają pozycję od 1 do 3 w wyszukiwarce. Posiadanie takiego miejsca w Google to marzenie wielu domen. Warto więc postarać się o jak najwyższe miejsce w tej hierarchii, bo to zapewni nam kolejnych klientów lub czytelników. Pozycjonowanie stron jest więc potrzebne, jeśli chcesz, by Twoja działalność online nie pozostała anonimowa.
Osoby działające w internecie są tego świadome. Pozycjonowanie stron to na tyle istotna część marketingowa każdego biznesu cyfrowego, że wyodrębniła się osobna branża nazywana SEO — z angielskiego Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację wyszukiwania witryny w internecie.
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – jak to zrobić?
Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych wymaga dostosowania się do wytycznych, jakie proponuje Google. Przez lata algorytmy tej wyszukiwarki bardzo się zmieniały, a więc zmieniały się też praktyki całego SEO. Obecne zasady skutecznego pozycjonowania opierają się o wartość merytoryczną witryny oraz dobre doświadczenia użytkownika.
Nasza witryna musi być przez to szybka — nie może się bardzo długo ładować lub być przepełniona plikami multimedialnymi o dużej “wadze cyfrowej”. Pozycjonowanie stron będzie też odpowiednie, jeśli strona będzie responsywna. W tym kontekście oznacza to, że będzie ona wyświetlać się prawidłowo na każdym urządzeniu — zarówno na laptopie, komórce jak i tablecie dostosuje się swoją funkcjonalnością do szerokości wyświetlacza.
Istotną rolę dla miejsca w wyszukiwarce naszego portalu ma też sama treść. Powinna być ona unikalna, odpowiadająca na zapytanie i oczekiwania internauty. Google niezwykle ceni merytoryczność i eksperckość danego contentu. Karze natomiast niską pozycją strony, które opierają się o kopiowanie lub spamowanie. Sama ilość treści także ma znaczenie: witryny, na których użytkownik nie znajdzie zbyt wiele do czytania, zazwyczaj będą traktowane jako niewartościowe i niewarte dużej widoczności.